سیما گستران نوین

برترین وارد کننده ی تجهیزات عکاسی و فیملبرداری

سیما گستران نوین

برترین وارد کننده ی تجهیزات عکاسی و فیملبرداری

مهم ترین شاخص های سنجش کیفیت لامپ های نورثابت LED و SMD عکاسی چیست؟

مهم ترین شاخص های سنجش کیفیت لامپ های نورثابت   LED و SMD عکاسی چیست؟

همانطور که می دانید نورثابت عکاسی LED و SMD امروزه مصرف و کاربرد بسیاری پیدا کرده است که از جمله ی آنها می توانه به عکاسی،میکاپ،آرایش تتو و فیلمبرداری اشاره کرد.

بسته به نوع فعالیت خود می توانید نورثابت عکاسی در اشکال مختلف را خریداری نمایید که از اشکال مختلف آن می توان به پروژکتور عکاسی،کیت نورثابت عکاسی،پنل های نورثابت LED و SMD،نور فلات عکاسی رودوربینی و رینگ لایت آرایشی و میکاپ اشاره کرد.

سرمایه گذاری در عرصه ی نورپردازی میکاپ،عکاسی و فیلمبرداری تنها به سبک فعالیت شما بسنگی ندارد بلکه به میزان نوری که در محیط خود به آن نیاز خواهید  نیز داشت بستگی خواهد داشت.

ممکن است در بسیاری از فروشگاه ها با خواندن یک دفترچه ی راهنما و یا با خواندن چندین مقاله در وبلاگ ها و صفحات شبکه های مجازی و دیدن ویژگی ها و توضیحات وبسایت های فروش آنلاین تجهیزات نورپردازی تصمیم به خرید یک نورپرداز بگیرید.

به هنگام خرید یک نورثابت عکاسی متوجه تفاوت قیمت در بین نور ثابت عکاسی LED و SMD مختلف خواهید شد که این اختلاف قیمت به دلیل کیفت نور خروجی آنها می باشد.

کیفیت نورثابت عکاسی LED و SMD به چندین عامل مختلف بستگی دارد که در این مقاله سعی داریم به چندین عدد از آنهارا بررسی نماییم.

1-بازدهی رنگی نور (CRI):

CRI مخفف عبارت COLOR RENDERING INDEX یا شاخص بازدهی رنگی نوری می باشد.

نور خروجی نورثابت عکاسی LED و SMD در اصل از نور رنگی ترکیبی از RGB تیکشل شده است که از قرمز،آبی و سبز تشکیل شده است.

اگر هنگام خرید نورثابت به CRI آن دقت نکنید ممکن است نورثابت عکاسی خریداری نمایید که به رنگ نور زرد و سفید آن از کنتراست کافی برخوردار نباشد تصویر نهایی شما نتیجه ی دلخواه عکاسان و فیلمبرداران را در بر نداشته باشد.

2-میزان سنجش روشنایی توسط نور سنج (LUMINANCE):

لومینانس یک نور به میزان طیف روشنایی یک نورثابت عکاسی LED و SMD می باشد که در واقع میزان روشنایی یک نور ثابت عکاسی استدیویی می باشد.

لومینانس با عبارت LUX نمایش داده می شود و در صورتی که LUX یک نورثابت از 2000 بالاتر باشد نوری بسیار ایده آۀ و درخشانی را ارائه خواهد داد.

3-دمای رنگ نور (KELVIN):

کلوین نور یک نورپرداز در واقع رنگ دمای نور آن نورثابت عکاسی می باشد.

کلوین نورثابت های عکاسی استدیویی از 3200 آغاز می شود که نوری متمایل به رنگ زرد می باشد و اصطلاحاً به آن نور روشنایی روز آفتابی گفته می شود.

هرچه میزان کلوین نور بالاتر برود به همان نسبت دمای رنگ آن به سفید  نزدیک تر می شود که اصطلاحاً به آن نور مهتابی گفته می شود.

این ویژگی در نورهای ثابت عکاسی باعث می شود تا عکاسان و آرایشگران میکاپ و تتو که با سوژه های مختلفی سر و کار دارند بتوانند با نور متناسب با رنگ پوست آنها فعالیت کنند.

اگر سوژه ی میکاپ و تصویر رنگ پوستی تیره داشت از نور سفید استفاده می نماییم و اگر رنگ پوستی تیره داشت از نور زرد استفاده می نماییم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد