سیما گستران نوین

برترین وارد کننده ی تجهیزات عکاسی و فیملبرداری

سیما گستران نوین

برترین وارد کننده ی تجهیزات عکاسی و فیملبرداری

نورثابت عکاسی LED و SMD مناسب برای عکاسی پرتره کدام است؟

نورثابت عکاسی  LED و SMD  مناسب برای عکاسی پرتره کدام است؟

عکاسی پرتره یکی از مهم ترین سبک های عکاسی استدیویی می باشد که مهم ترین موضوع در این سبک عکاسی نورپردازی آن می باشد.

نورپردازی عکاسی پرتره اغلب توسط فلاش های عکاسی اغلب استدیویی انجام می شود که نور آنها به صورت چشمک زنی به  سمت سوژه پرتاب می شود.

امروزه فلاش عکاسی استدیویی نظیر فلاش رودوربینی اسپیدلایت و فلاش عکاسی پرتابل همچنان قوی ترین تجهیزات نورپردازی عکاسی پرتره به حساب می آیند اما تجهیزات نورپردازی جدید با به روز شدن و پیشرفت باعث سهولت در کار عکاسان شده اند.

این تجهیزات عکاسی شامل نورثابت عکاسی LED و SMD می شوند که در عرصه های مختلف نورپردازی کاربرد دارند.

در ایم مقاله قصد داریم کارایی کیت نورثابت عکاسی LED و SMD را در عکاسی پرتره را بررسی نموده و مزایا و معایب آنهارا در عرصه ی عکاسی استدیویی را تحلیل نماییم.

به منظور استفاده از نورثابت عکاسی LED و SMD در عکاسی پرتره ابتدا باید به بررسی چندین عدد از ویژگی های آنها بپردازیم تا بدانیم که آیا این نورها تا چه میزان در عکاسی پرتره کارایی داشته و چگونه کار می کنند.

1-نورپردازی پخش شده یا SPLIT LIGHTING:

نورثابت عکاسی LED و SMD شامل تعداد زیادی از لامپ های نورثابت عکاسی می باشند.

این لامپ ها در تمامی پنل نورثابت استدیویی قرار گرفته و نوری یکدست را ارائه می دهند.

در واقع نور تمامی پنل های نورثابت مابین لامپ های آنها پخش می شود و متمرکز در یک نقطه نیست.

این مورد یکی از تفاوت های مهم پروژکتورعکاسی تنگستن و پروژکتور نور SMD عکاسی می باشد.

2-ایجاد جلوه ی نوری CATCH LIGHT:

کچ لایت در عکاسی پرتره به ایجاد بازتابی از نور وسیله ی نورپرداز در چشمان سوژه ی تصویر گفته می شود که در عکاسی پرتره  جلوه ای زیبا به حساب می آید.

این جلوه توسط نورثابت عکاسی LED و SMD  همچون رینگ لایت بوجود می آید.

3-تمرین نورپردازی:

نورثابت عکاسی LED و SMD یک وسیله ی مناسب برای عکاسی پرتره است زیرا می تواند نوری که فلاش عکاسی تنها در یک ثانیه به سمت سوژه پرتاب کند به صورت دائم به سمت سوژه ی تصویر بتاباند تا از این نور برای تمرین نورپردازی استفاده شود.

نورپردازی حلقوی:

نورپردازی حلقه با ایجاد سایه کوچکی از بینی افراد در گونه های آنها ایجاد می شود. برای ایجاد روشنایی حلقه ، منبع نور باید کمی بالاتر از سطح چشم و حدود 30-45 درجه از دوربین باشد.

برای روشنایی حلقه باید در جایی حدود 30-45 درجه از دوربین باشد. همچنین باید کمی بالاتر از سطح چشم آنها باشد تا سایه یا حلقه زاویه بینی آنها به سمت گوشه دهان پایین بیاید. این یک اشتباه است که من اغلب می بینم که افراد مبتدی با بازتابنده مرتکب می شوند ، قرار دادن آنها در پایین و زاویه بالا قرار گرفتن آن. این قسمت پایین بینی شما را روشن می کند و الگوی تملق ایجاد نمی کند.

 در گذشته نورثابت های عکاسی LED و SMD در گذشته در عکاسی پرتره استفاده نمی شدند اما امروزه با پیشرفت صنعت نورپردازی عکاسان از آنها جهت سهولت در عکاسی پرتره استفاده می کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد